Tankar Från Verkligheten....

Direktlänk till inlägg 4 april 2011

Relationen mellan män och bollar

Av thoughtsofelle - 4 april 2011 22:17

Dagens kvällsnöje blev att följa fotbollsderbyt mellan AIK och Djurgården på webben. Jag avskyr verkligen fotboll. Det enda positiva med fotboll är att pojkarna som utövar det har mer än vältränade kroppar som man med lite tur kan få en glimt av om de råkar vinna och av ren glädje råkar tappa tröjorna (vilket faktiskt inte är helt osannorlikt, jag lovar). Nä, fotboll är verkligen en killgrej, eller nej förresten, en pojkgrej. Relationen mellan vuxna män och runda bollar är något alldeles speciellt, jag tror aldrig att vi tjejer kommer att förstå...


Hur som helst, är man inte road av fotboll så blir man garanterat det när man läser "Leifby Live" via aftonbladets sportsidor på webben. Ironi, humor, sarkasm, uppgivenhet, upprymdhet, brutal ärlighet och total inlevelse - en annorlunda vinkel på en traditionell liveuppdatering. Nöje i värildsklass med kommentarer som:


"Precis. Bäst på planen idag? Brandmännen"

"Matchen är avgjord, 1-0 till brandmännen"

"Det är så dåligt nu att jag stavar fel."

"Löpningarna åt fel håll"

"Bäst på plan idag var branmännen som släckte ett par hundra bengaler som kommer kosta mer än de smakar"

"En sak är iallafall positiv. Det kan inte bli sämre än så här."


Leifby avslutar med kommentaren:

 "0-0, 1-1 i målchanser, en poäng var och alla går hem lagom nöjda och lagom missnöjdam förhoppningsvis utan att slå någon annan på käften."


Har jag sagt att jag älskar fotboll?!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thoughtsofelle - 3 december 2015 01:12

Eller alldeles för många att välja på? Skillnaden är marginell. Hur som helst så såg jag ett stjärnfall och hade chansen att önska mig nåt, drabbades av prestationsångest, kom inte på nåt och missade ögonblicket. Funderar på att revidera önskningstid...

Av thoughtsofelle - 30 november 2015 01:50

... Vilket innebär nedräkning mot jul! Helt magiskt! I år tjuvstartar vi med julbestyren eftersom allting tar exakt 27 ggr längre tid med den lilla krambjörnen som hjälpreda. Hittills går just hjälpredandet sådär; vi samarbetar lite åt olika håll och...

Av thoughtsofelle - 26 oktober 2015 22:57

Idag har väl inte riktigt allt gått som vi tänkt oss. Vi har: - sprungit omkring i lägenheten och ägnat oss åt skrikprevention och ätit frulle samtidigt. Bästa starten på dagen när blodsockret är i botten - hunnit träna på att "klappa fint" med...

Av thoughtsofelle - 24 oktober 2015 23:26

Ligger i skrivandets stund nerbäddad i en säng som inte alls är lika skön som min och har hemlängtan. Semester är överskattat. Tacka ver jag hemmets lugna vrå ...

Av thoughtsofelle - 20 oktober 2015 10:48

Denna avsaknad av sömn alltså. Vad ska man säga? Knepigt värre. Ännu knepigare blir det när övertröttheten infinner sig redan när vi kliver ur sängen. Halvdöd mamma och missnöjd övertrött unge är ingen bra start på dagen. Det börjar märkas så väl nu ...

Ovido - Quiz & Flashcards