Tankar Från Verkligheten....

Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

Misslyckad bakning....

Av thoughtsofelle - 16 februari 2011 00:14

Nerbäddad med laptopen i knät, kanske den absolut bästa stunden på hela dagen. Just ikväll kanske det inte är riktigt så idylliskt eftersom inomhustemperaturen när jag kröp ner för en stund sen var 29 grader. Till och med jag tycker att det är i övarkant för vad som räknas som behagligt.


Anledningen till det är att jag har ägnat kvällen åt att baka kanelbullar. Med facit i hand så var det inte en av mina briljantare ideér. Först råkade jag göra jästen medvetslös med för hett degspad. I nästa sekund tappade jag mjölpåsen i bunken. Som om inte det var nog upptäckte jag när jag stod där med min stenhårda och gummiaktiga pösmunk till deg att jag inte äger någon brödkavel. Summan av kardemumman blev alltså ojästa, okavlade och krutorra kanelbullar.....


Om jag ska nämna nånting positivt så ser bullarna åtminstone ut som kanelbullar. Jag hade mina funderingar på att starta upp en egen firma som ägnar sig åt export av krigsmaterial till Egypten. Det var iofs förhållandevis fredligt att kasta gatsten men jag tror att kanelbullar är ännu mer harmlösa och därmed ett bättre alternativ i framtiden. Vi vill ju inte att någon ska råka skada sig! Kom ihåg var ni hörde idén först!


Nu ska jag natta kudden!

Sweet Dreams!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thoughtsofelle - 3 december 2015 01:12

Eller alldeles för många att välja på? Skillnaden är marginell. Hur som helst så såg jag ett stjärnfall och hade chansen att önska mig nåt, drabbades av prestationsångest, kom inte på nåt och missade ögonblicket. Funderar på att revidera önskningstid...

Av thoughtsofelle - 30 november 2015 01:50

... Vilket innebär nedräkning mot jul! Helt magiskt! I år tjuvstartar vi med julbestyren eftersom allting tar exakt 27 ggr längre tid med den lilla krambjörnen som hjälpreda. Hittills går just hjälpredandet sådär; vi samarbetar lite åt olika håll och...

Av thoughtsofelle - 26 oktober 2015 22:57

Idag har väl inte riktigt allt gått som vi tänkt oss. Vi har: - sprungit omkring i lägenheten och ägnat oss åt skrikprevention och ätit frulle samtidigt. Bästa starten på dagen när blodsockret är i botten - hunnit träna på att "klappa fint" med...

Av thoughtsofelle - 24 oktober 2015 23:26

Ligger i skrivandets stund nerbäddad i en säng som inte alls är lika skön som min och har hemlängtan. Semester är överskattat. Tacka ver jag hemmets lugna vrå ...

Av thoughtsofelle - 20 oktober 2015 10:48

Denna avsaknad av sömn alltså. Vad ska man säga? Knepigt värre. Ännu knepigare blir det när övertröttheten infinner sig redan när vi kliver ur sängen. Halvdöd mamma och missnöjd övertrött unge är ingen bra start på dagen. Det börjar märkas så väl nu ...

Ovido - Quiz & Flashcards