Tankar Från Verkligheten....

Direktlänk till inlägg 1 januari 2011

En annorlunda men perfekt nyårsafton

Av thoughtsofelle - 1 januari 2011 17:10

  


Jag hade en supermysig nyårsafton med god mat, nära och kära, wii-tunering, snöbollskrig, raketer och såklart den obligatoriska skålen vid tolvslaget. Jag vet faktiskt inte om nånting hade kunnat göra kvällen mer fulländad, underbart va?


Något som kommer att göra just gårdagen till ett minne för livet var det faktum att det blev strömlöst, inte mindre än 3  gånger under kvällen. Första gången mitt i matlagningen. "Jaha, det var den maten?!" tänkte vi allihopa. Alla vimsade runt med ficklampor och stearinljus och ställde in sig på enbart potatisgratäng till middag. 3:e gången strömmen försvann var mitt under middagen. I kolsvart mörker satt vi allihopa knäpptysta runt det dukade bordet. Alla lika snopa och förvånade,    allihopa väntades på ja vadå?

Vi skrattade glatt åt avsaknaden av ström och det satte faktiskt guldkant på min nyårsafton!

En sak irriterar jag mig dock på. SVT och Jan Malmsjö hade visst olika uppfattning om när det nya året skulle börja. När den digitala nedräkningen var klar i tv-rutan så hade Jan över 5 sekunder kvar. Jag undrar om jag kommer att ligga 5 sekunder efter resten av året nu? Man vet ju hur det känns att försova sig 30 minuter. Hela dagen ligger man 30 minuter efter trots att man stressar som en galning. Jag undrar nu därför om jag ska jaga dom 5 sekunderna varenda dag under de kommande 365 dagarna?

Bara tanken på det gör mig helt utmattad....

 
 
Ingen bild

Jenny

1 januari 2011 22:38

Va fin du är!! Kraam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thoughtsofelle - 3 december 2015 01:12

Eller alldeles för många att välja på? Skillnaden är marginell. Hur som helst så såg jag ett stjärnfall och hade chansen att önska mig nåt, drabbades av prestationsångest, kom inte på nåt och missade ögonblicket. Funderar på att revidera önskningstid...

Av thoughtsofelle - 30 november 2015 01:50

... Vilket innebär nedräkning mot jul! Helt magiskt! I år tjuvstartar vi med julbestyren eftersom allting tar exakt 27 ggr längre tid med den lilla krambjörnen som hjälpreda. Hittills går just hjälpredandet sådär; vi samarbetar lite åt olika håll och...

Av thoughtsofelle - 26 oktober 2015 22:57

Idag har väl inte riktigt allt gått som vi tänkt oss. Vi har: - sprungit omkring i lägenheten och ägnat oss åt skrikprevention och ätit frulle samtidigt. Bästa starten på dagen när blodsockret är i botten - hunnit träna på att "klappa fint" med...

Av thoughtsofelle - 24 oktober 2015 23:26

Ligger i skrivandets stund nerbäddad i en säng som inte alls är lika skön som min och har hemlängtan. Semester är överskattat. Tacka ver jag hemmets lugna vrå ...

Av thoughtsofelle - 20 oktober 2015 10:48

Denna avsaknad av sömn alltså. Vad ska man säga? Knepigt värre. Ännu knepigare blir det när övertröttheten infinner sig redan när vi kliver ur sängen. Halvdöd mamma och missnöjd övertrött unge är ingen bra start på dagen. Det börjar märkas så väl nu ...

Ovido - Quiz & Flashcards