Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under november 2010

Av thoughtsofelle - 21 november 2010 12:08

Det blev ingen reunion igår. Efter ex antal gånger med näsblod somnade jag som en stock sittandes med kläderna på. Lika bra kanske att jag inte kom iväg. Kroppen känns inte på topp just nu.

Appropå kropp i dålig kondition, idag har det bokats pass inför kommande vecka. Jag tycker egentligen att träningen är bortkastad om jag ändå ska frossa i julmat om några veckor. Min väldigt kloka träningskompis flikade dock in med att det är precis tvärt om. Om man ska frossa så måste man träna innan. Nu ska det alltså tränas i förebyggande syfte inför knäcken och julgröten! Måndagsspinnigen Bokad, Tisdagsstepen Bokad och onsdagens step power Bokad! Nu saknas bara en stark person som kan få iväg mig dit också....


Av thoughtsofelle - 20 november 2010 18:16

I år önskar jag mig egentligen bara en enda sak, nån att dela julen med. Kan du fixa det tror du? *ler*

(Ibland måste man våga chansa! Vem har sagt att Tomten inte finns?)


Down to earth. Att önska sig saker har visst blivit svårare och svårare med åren, förmodligen för att prylen i sig inte är det som värmer mest utan omtanken. Det säger sig själv att det är lättare att bli glad över omtanken då man får något som personen i fråga själv har klurat ut. Att skriva en "inköpslista" tar helt enkelt udden av det fina....



Men....Utifall att Tomten skulle ha svårt för egna initiativ i år eller ha bristande fantasi så skulle jag bli väldigt glad för något ur serien "Tomtering".

Skämt å sido, Tomtering är en serie handdgjorda kermamiktomtar med enorm charm! Jag blir glad av det helt enkelt!



     

Av thoughtsofelle - 20 november 2010 06:43

God morgon,


Efter två timmars raketsnabb sömn är jag piggare än nånsin! Eller?! Nä, det är klart jag inte är. Två timmar är bättre än inget, men inget jag rekommenderar.


Vad händer idag då? Jo, eftersom bilens ägare, vilket självklart inte är jag, av någon outgrundlig anledning inte har behagat byta till vinterdäck än så blir det en power walk till jobbet. Egentligen borde jag väl visa tacksamhet inför ägarens bristfälliga handlingskraft rörande vintersulorna då jag verkligen behöver vardagsmotionen. Synd att den råkar infalla när sängen är som skönast bara.....

Har absolut inte tid att jobba egentligen då det råkar vara Vinterstudion på Tv idag, vilket jag är barnsligt förtjust i. Ny chans imorgon har jag insett så det är okej (absolut inte mer än okej).

Ikväll är det reunion med gamla klassen och utgång i uppsala. Med tanke på vädret kanske det inte är världens mest taktiska drag att gå på det. En liten gnutta hopp finns  fortfarande även om vädertjänsten på nätet lovar snö ett helt dygn framöver.


Ha en toppenbra lördag! Eller varför inte ännu bättre?!

/E

Av thoughtsofelle - 19 november 2010 20:57


Den här låten är en av mina absoluta favoriter just nu! Inte enbart på grund av att jag gillar soundet utan mycket för den galet välskrivna texten. Det absolut bästa i hela texten är:


"When you look at me with sleepy eyes
in the morning light I realize
All I need is you"


Love it!


Enjoy!




Av thoughtsofelle - 18 november 2010 18:36

   Äntligen! Första träningen på 3 veckor! Delvis för att mitt knä inte verkar uppskatta step up och delvis för att motivationen har varit som bortblåst. Kul var det, men jag inser vitsen med att träna regelbundet. Har tappat massor dom här veckorna....

Jag får väl skylla mig själv kanske?!

Deppighet, bakning i överflöd och utebliven träning är ingen bra kombination. Nu blir det skärpning!


(Kan nån vänlig själ påminna mig om detta inlägg om...tja, säg 3 minuter, när jag har glömt bort att jag skrev det??)

Av thoughtsofelle - 18 november 2010 15:06

Först lite allvar....

Jag ber om ursäkt för 3456:e gången i ordningen över den katastofalt dåliga uppdateringen av bloggen. Den är inte bortglömd även om det kan verka så.

Det senaste halvåret har varit minst sagt händelserikt och jag är förvånad över att jag fortfarande står upp. Av någon outgrundlig anledning har sambolivet bytts mot ett singelliv och precis allting har förändrats. Jag har ingen direkt rutin på hur man gör när man lever ett sånt liv men nån gång måste ju vara den första. Jag är övertygad om att jag inte är ensam om att gå igenom det här och att jag dessutom inte är sämre än alla andra. Tiden läker alla sår och jag är på uppgång igen!

Vad gör man då för att fördriva tiden som singel? Jo jag börjar ana hur det går till. Man spenderar på tok för mycket pengar, sms-bombar alla i hela europa och bakar bröd i tillräckliga mängder för att försörja hela staden.   

Av thoughtsofelle - 13 november 2010 15:15

        

Igår var det dags för den traditionella festen för alla kommunanställda. Våran "partystyrka" började kvällen hemma hos mig för att sen ansluta till middagen och den stora festen. Kvällen var fantastiskt trevlig! Massor av folk, god mat och trevligt sällskap! En sån där kväll som ger energi som räcker länge! Ser redan fram emot nästa....

Ovido - Quiz & Flashcards