Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under maj 2010

Av thoughtsofelle - 2 maj 2010 09:00

Idag har hela eftermiddagen tillbringats vid sommarstugan. Gräsmattan är nyfriserad och rabatten rensad och jordförbättrad. Jag gjorde verklighet av en gammal dröm om att det nån gång vore kul att ha ett jordgubbsland. Håll tummarna för jordgubbar till midsommar!

Jag är även förtjust i gammaldags perenner, så det blev pioner och löjtnanshjärtan också.


Förra året planterades en rad nya perenner, som alla dog. Dom verkar alltså inta vara så lättskötta som jag trodde. Jag har nog helt enkelt inga gröna fingrar!


I år kanske kanske kanske att det blir en grönskande trädgård fylld av färger och dofter?!

Av thoughtsofelle - 1 maj 2010 08:45

Precis som de flesta år spenderades sista april i Uppsala på dagen. Huvudattraktionen var såklart den årliga forsränningen. Jag älskar verkligen tillställningen, men i år var det dock lite av en besvikelse. Det var alldeles för långt mellan flottarna så underhållningsfaktorn blev inte speciellt stor. Trots det var stämningen helt underbar bland de 40 000 som hade letat sig ut för att se spektaklet. Nästa år ser jag fram emot lite mer tempo!

Hann även med lunch på stan, en underbar shoppingtur och årets glasspremiär!


På kvällen blev det majbrasa och korvgrillning med det "gamla vanliga" gänget hemma hos mina föräldrar, precis lika trevligt som alltid!

Ovido - Quiz & Flashcards