Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under november 2009

Av thoughtsofelle - 12 november 2009 08:46

God morgon!

Visst är det väl härligt när man vaknar upp dagen efter och får ett kvitto på hur trevligt man hade dagen innan?!

Nej, jag pratar inte om en helkväll på krogen utan syftar på mina 2 timmar på hästryggen ute i skogen igår. Jag fick en gammal bekant vid namn Remunter att rida på. Vem sjutton har bestämt att hästar måste vara så breda att sitta på?! Det är tvärt emot biologins lagar (den kvinnliga anatomin).

 Remunter som i vanliga fall är en mycket lat gammal kuse gav igår utlopp för sin senila sida. Efter 30 minuters färd rakt ut i skogen fick han helt plötsligt för sig att vi var på väg hem till maten. Hrm man är inte så kaxig när en gigantisk och skräckinjagande häst verkligen har bestämt sig för att galoppera. Det är liksom bara att gilla läget?!

Sjukt roligt hade vi! Inte alls någon skräckupplevelse utan bara ren och skön avkoppling! Jag glädjer mig åt det faktum att jag har hittat en avkopplingsform som till och med resulterar i träningsvärk!


Av thoughtsofelle - 11 november 2009 08:22

Idag blir jag hämtad av en mkt kär vän 10.30 spik för att sen färdas ut på landet. Hör och häpna, vi ska rida?!

Det har inträffat ungefär en enda gång tidigare i min livshistoria. Resultatet var väl inte bländade direkt. Vid detta enda tillfälle föll det sig så att jag var den enda som hade tid att motionera en kompis häst då hon hade skadat sig. Jag blev då bokstavligen upptryckt på hästen och utledd i snö och slask i en kolsvart skog. Sen blev jag övergiven där med orden "När du kommer till den långa backen måste du gallopera, annars går hästen omkull på isen"

Oerhört trygg första färd med andra ord. Och mörkrädd är jag ju inte alls heller?!


Jag lider av hästskräck och vet knappt skillnad på vad som är fram och bak på hästen. Det här kan sluta precis hur som helst!  

Av thoughtsofelle - 8 november 2009 15:00

Nå? vad tycks?


Nu är bloggen precis allt som jag inte är! Den är färgsprakande, lite too much, trendig, vågad och bländande vacker!!


Eller??????


Tydligen är det här även svaret på föregående blogginlägg. Söndagar är till för att piffa till bloggen!


Av thoughtsofelle - 8 november 2009 13:27

Jag hatar verkligen söndagar. Det känns som vi är fast på 1800-talet. Man blir väckt i ottan av kyrkklockorna. Lyckas man mot förmodan somna om så ringer dom för säkerhetens skull en timme senare igen. Affärerna öppnar sent (om man nu inte råkar bo i enköping där de inte öppnar alls) och stänger tidigt.

Vad gör svenska folket egentligen på söndagar? Svara gärna i gästboken om ni har några kreativa tips....


Söndagen är bara en låååång väntan på en ny arbetsvecka. Man kan inte göra nånting vettig eftersom man ska jobba på imorgon?! Vad sjutton är det för stil! Ska man slösa bort en hel dag i veckan för att man enligt traditionen ska ha tråkigt och vila?! Vad kan det bli? Det måste vara typ 14% av sitt liv som man SKA slösa bort bara för att skapelseberättelsen säger att den sjunde dagen är vilodagen?! Helt galet! 

Söndagen går helt enkelt ut på att ha tråkigt, uthärda hela veckans repriser på tv och äta söndagsstek. Det är så 1857!

(Där satt den! Hånar själv alla som använder den slutklämmen! *ler*)

Av thoughtsofelle - 8 november 2009 09:39

Sitter här och känner mig oerhört belåten över gårdagens val att inte köpa något alkoholhaltigt för egenbruk. Tänk så skönt att vakna upp och inte vara bakis. Tycker såååå synd om alla er andra *korsar fingrarna*.


Dagens plan är att genomföra ett traditionsenligt farsdagskalas! Hade ett himla sjå igår att klura ut en bra present. Tröja fick han ju förra året, precis som godis. Känns pinsamt att komma med samma i år igen! Kalsonger kändes alldeles för vanligt, precis som strumpor. Lösningen fick helt enkelt bli luftningsnyckel för element.

HAHA, undrar vilken plats på listan över de vanligaste farsdagspresenterna en sån nyckel ligger på? Kan det vara topp tio? Hur som helst så är jag mycket nöjd över mitt val. Är övertygad om att det kommer skrattas en hel del när paketet öppnas! Dessutom är det inget man lägger på en hylla som dammsamlare.


Appropå presenter. Nu börjar snart jakten på den perfekta julklappen. Jag är en tjej som normalt sett älskar julen och inte minst den stora klappjakten med allt vad det innebär. I år känner jag dock en fruktansvärd julångest redan långt innan hetsen börjar. Jag har inte klurat ut en enda julklapp i förväg än så länge. Vem vet, det kanske är fler i släkten som behöver luftningsnycklar???!!

Av thoughtsofelle - 7 november 2009 15:34

Here we go again....

Livet är inte alltid enkelt, men vem har påstått att det skulle vara det?!

De senaste veckorna av mitt liv har varit riktigt tunga. Ganska fantastiskt att det förflutna hela tiden har en förmåga att hitta tillbaka. Undrar var "Mr passed" har köpt sin gps. Elgiganten???

Ljuset i allt mörker är ändå att man aldrig är ensam. När helst jag vänder mig om hittar jag mina egna fotspår hack i häl...... (på gott och ont)

Ovido - Quiz & Flashcards