Tankar Från Verkligheten....

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2009

...med huvudet i högläge....

Av thoughtsofelle - 11 augusti 2009 21:19

Sista lediga dagen före semestern. Bara målrakan återstår. Mjölksyra i precis hela kroppen.


Idag har jag äntligen ägnat mig åt att bli en mer trivsam människa att vara med. När saker inte är som jag vill att de ska vara drabbas jag av jordens sämsta humör som drabbar alla som råkar komma i min väg. Snart har vi bott i den här lägenheten i ett halvår. Är det då inte dags att packa upp flyttkartongerna?! Man vet aldrig, det kan ju bli krig eller naturkatastrofer som innebär att det är bra att bara kunna ta sin kartong och fly.....


Känslan som har funnits där,  och som också är den huvudsakliga anledningen till att jag har skjutit upp flyttstöket, är en känsla av att vara på väg. En känsla av att det har varit onödligt att packa upp eftersom jag inte ska vara här. Känslan har dock övergått i frustration över att behöva klättra över alla kartonger. Idag ,äntligen, har jag börjat ta tag i det! (vuxenpoäng?) Har varit på IKEA och köpt något jag egentligen är stark motståndare till, The Bokhylla! Vem sjutton har konstruerat en så fruktansvärt ful möbel?! Det smärtar i själen att inse att jag verkligen har behov av en.... Såsmåningom ska jag gömma röran bakom snygga dörrar. (det projektet tar väl ytterligare 6 månader)

Har sorterat all litteratur jag äger och ställt upp i bokhyllan. Allt från meningslös toalettlektyr till tunglästa avhandlingar. Resultatet blev som väntat gräsligt fult, men fruktansvärt praktiskt. Men jag vidhåller tidigare ställningstagande, Bokhyllor är katastrofala när den gäller den visuella aspekten.....


Har även hunnit med en tripp till torpet. Jag lyckades hitta en otroligt spännande låda som jag bara var tvungen att öppna. Man vet aldrig vad för spännande saker som kan gömma sig i bortglömda och halvt förruttnade lådor. Fick en smärre chock när jag öppnade och det rörde sig i lådan. Ljudet var minst sagt illavarslande. Fick tillfälle att ta en löparrunda (vilket ju iofs behövdes). Tror inte jag har sprungit så fort sen gymnasiet. I samma sekund som jag öppnade lådan och hörde ljudet kändes det som jag blev skjuten av en kulspruta i ansiktet (som jag föreställer mig att det borde kännas). En hel familj. Nja en hel släkt av skitsura getingar som flög upp och bet mig i armar och ansikte. USCH! Skadedjur!


Tröstade mig med en blåbärsplockartur i skogen. Tror ni att det fanns några blåbär?! Nä! Däremot massor av kantareller! Skogen guld! Kanske finns det en Gud ändå?! Kändes som någon tyckte synd om mig och försökte muta mig för att få mig glad. Om det funkade?! Självklart!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thoughtsofelle - 3 december 2015 01:12

Eller alldeles för många att välja på? Skillnaden är marginell. Hur som helst så såg jag ett stjärnfall och hade chansen att önska mig nåt, drabbades av prestationsångest, kom inte på nåt och missade ögonblicket. Funderar på att revidera önskningstid...

Av thoughtsofelle - 30 november 2015 01:50

... Vilket innebär nedräkning mot jul! Helt magiskt! I år tjuvstartar vi med julbestyren eftersom allting tar exakt 27 ggr längre tid med den lilla krambjörnen som hjälpreda. Hittills går just hjälpredandet sådär; vi samarbetar lite åt olika håll och...

Av thoughtsofelle - 26 oktober 2015 22:57

Idag har väl inte riktigt allt gått som vi tänkt oss. Vi har: - sprungit omkring i lägenheten och ägnat oss åt skrikprevention och ätit frulle samtidigt. Bästa starten på dagen när blodsockret är i botten - hunnit träna på att "klappa fint" med...

Av thoughtsofelle - 24 oktober 2015 23:26

Ligger i skrivandets stund nerbäddad i en säng som inte alls är lika skön som min och har hemlängtan. Semester är överskattat. Tacka ver jag hemmets lugna vrå ...

Av thoughtsofelle - 20 oktober 2015 10:48

Denna avsaknad av sömn alltså. Vad ska man säga? Knepigt värre. Ännu knepigare blir det när övertröttheten infinner sig redan när vi kliver ur sängen. Halvdöd mamma och missnöjd övertrött unge är ingen bra start på dagen. Det börjar märkas så väl nu ...

Ovido - Quiz & Flashcards