Tankar Från Verkligheten....

Alla inlägg under juni 2009

Av thoughtsofelle - 17 juni 2009 08:14

God Morgon!


Morgonstund har guld i mun! Är uppe tidigt idag och jag känner mig mer och mer förväntansfull inför den stundande semestern. Just idag önskar jag bara att tiden kunde gå dubbelt så snabbt?! (usch vad hon velar, först vill hon ha fler timmar per dygn för o hinna med och nu vill hon snabbspola?!). En god vän sa häromdagen att "Du är den mest komplicerade människa jag nånsin har träffat!"

Låter det som en komplimang?! Hm, kanske! Jag slipper åtminstone bli förknippad med "alla andra" eller "vanlig" vilket är två av mina största fasor!


Vill skicka en hel långtradare fullproppad med rosor till min underbara kollega som har tagit mitt midsommaraftonspass. Du är en pärla!


I går kväll kikade jag på Em-fotbollen. Jag tycker även att var och en av grabbarna i det svenska em-laget är värda en långtradare fullproppade med rosor. Jag är inte världens mest fottbollsintresserade tjej (långt ifrån), men jag tyckte ändå att matchen var månadens tv-händelse. Fotboll förknippar jag med blod, svett och tårar (inget konstigt med det), samt en massa svordomar, tjuvnyp när domaren tittar bort, konstiga gester och miner och en stor dos av osportslighet. Matchen igår var verkligen fullspäckad av genuin glädje över att få spela fotboll.  Tanken slog mig att "Det här ÄR fotboll". Snacka om att brinna för och älska det man gör! Underbart vackert! Leendena smittade iallafall av sig ända till min soffa!


Zlatan och gänget kanske skulle ta sig en funderare på kronans värde. Jag menar inte att de ska sätta sig in i valutahandeln utan att de ska fundera på om de inte har spelat lite för länge. Även om man är bra på det man gör och tjänar bra med pengar på det så måste man trivas också. Det finns kanske saker man värderar högre i livet än att springa runt och svära och peka finger mot svettiga gubbar?! Jag vet iofs inte hur deras prioritetsordning ser ut......


Appropå prioritetsordning. Fick mig osökt att tänka på svininfluensan och det vaccin som håller på att tas fram. Enligt prioritetsordningen som man har gjort så är regeringsmedlemmarna prio ett. HM!

Svininfluensan är inte värre än någon annan influensa för oss som är någorlunda vid god hälsa från början. Jag tror faktiskt att jag klarar mig utan några av regeringsmedlemmarna en vecka eller två, tills de är på fötter igen. Det är ju så vi andra gör?!

Jag tycker istället att vaccinet i första hand ska ges till personalen på infektionsavdelningarna på landets stora sjukhus. Utan dem dör garanterat sjuka människor. De måste orka gå till jobbet och ta hand om de som drabbas hårdast av sjukdomen.

Nä regeringen! Jag gillar det INTE!


Tillbaka till arbetsglädje! (ibland snurrar mitt huvud värre än vanligt)

 Tror  att det är många där ute som sitter på jobb som de faktiskt inte känner arbetsglädje inför och trivs med i dessa tider som präglas av indragningar i alla tänkbara former. Kanske beror det på bekvämlighet? Trygghet? Ekonomiska skäl? Oavsett vad så är det slöseri med tid. Man kan aldrig prestera på topp i något som man inte brinner för. Livet är för kort för att ödlsa på saker som man inte trivs med. (Jag är nog en sån som ödslar min tid just nu, på flera plan. Orsak: Bekvämlighet, ekonomi och trygghet)


*stort leende*

(Vad sjutton skrev hon så för om hon var precis likadan själv?!)

Säg det?!





Av thoughtsofelle - 16 juni 2009 13:17

Regn och åter regn är det som har präglat (läs plågat) min tillvaro på sistone. Jag har egentligen ingenting emot regn, men jag tror inte att jag är ensam om att tycka att regnperioder hör hemma på hösten?! Vad sägs om att byta plats? På hösten och våren alltså? Det vore väl världens enklaste sak?! Det enda som krävs är att vi alla enas om att det är en bra idé samt stoppar in alla våra badpooler och kubbspel i förrådet igen?! Nej hur skulle det gå till?! I det här landet kan inte ens enas om hurvidare fikarasten är huvudgöromålet på jobbet eller själva arbetssysslan?!


Om precis 6 dygn befinner jag mig utanför radien av efterhängsna telefonförsäljare och surmulna kollegor som borde ha gått i pension för flera år sedan. Superskönt! Tänker inte vara kontaktbar ens genom insatsstyrkan på minst en vecka.

Funderar på att åka raka vägen från stugan i dalarna till sommarstugan på hemlig ort och fortsätta vara frånvarande ytterligare en vecka. Tvivlar inte en sekund på att det skulle göra någon skillnad om jag gick under jorden några veckor. Tror knappt att min uppstressade omgivning skulle märka något.

Appropå uppstressad så är det precis den känslan som har tagit över innombords. Ständig magont, migränattacker, trötthet och uppgivenhet är bara några av konsekvenserna.....(eller tillhör jag också dom som borde gå i pension???!!)

Hoppas att två veckors semester ska råda bot på alla jordens bekymmer, eller åtminstone mina egna på det lokala planet.


Av thoughtsofelle - 2 juni 2009 14:14

Ännu en leeedig dag! Vad vore livet utan ledighet?!

Idag har jag bakat bullar! Det blev vaniljbullar, vilket är min absoluta favorit. En nybakad egobulle tillsammans med ett glas iskall mjölk. Sen är livet fulländat!



Ovido - Quiz & Flashcards