Tankar Från Verkligheten....

Direktlänk till inlägg 28 april 2009

4 veckor närmare superformen

Av thoughtsofelle - 28 april 2009 15:32

Fyra veckor äntligen till ända! Fyra veckor av fysisk ansträngning långt över det som är normalt för mig är äntligen slut! Förtydligar genom att säga att jag självklart inte lägger ner verksamheten nu. Men när man har mjölksyra överallt och varenda liten rörelse smärtar i hela kroppen så är känslan av att passera mållinjen helt underbar. Just det här loppet är över för min del! Men nu väntar ytterliggare veckor av samma kämpaglöd som jag hittills har uppvisat, i nya lopp.


Resan har inneburit ångest, trötthet, dåsighet, bristande motivation, ovilja att fortsätta, ömmande fötter, överansträngda muskler och mycket mycket mer. Trots det har jag fortsatt! DET är något att vara stolt över!  Jag har funderat mycket på varför jag har fortsatt. En anledning kan vara kicken av att klara av saker man trodde var omöjliga. Känslan av att känna sig nöjd med sin prestation efter ett långt träningspass och att känna att man duger och har gjort så gott man har kunnat är också viktiga anledningar.

Har börjat löpträna lite smått. Efter bara en kortare tid har jag insett att löpning är 70 % psyke och 30 % kondition. Det går att tränga bort tankar om hur jobbigt något är. Jag vet inte om mitt psyke är tillräckligt starkt för att göra något långsiktigt av det, men jag har lärt mig en hel del om mig själv.


Andra vinster efter fyra veckor:

- En upplevelse av fastare höfter, mage och lår

- En upplevelse av att det faktiskt finns muskler där inne

- Garderoben har helt plötsligt växt, Jeans som länge varit utrangerade men för dyra för att slänga finns nu med i urvalet för morgonens klädval

- En känsla av att ha ett intresse

- En känsla av att vara sund och hälsosam

- En stor förbättring när det gäller flåset i trapphuset

- -4,5 kg på fyra veckor enligt vågen, vilket innebär att jag är tillbaka på samma vikt som i första året på gymnasiet

- En känsla av att vara stolt över sig själv

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thoughtsofelle - 3 december 2015 01:12

Eller alldeles för många att välja på? Skillnaden är marginell. Hur som helst så såg jag ett stjärnfall och hade chansen att önska mig nåt, drabbades av prestationsångest, kom inte på nåt och missade ögonblicket. Funderar på att revidera önskningstid...

Av thoughtsofelle - 30 november 2015 01:50

... Vilket innebär nedräkning mot jul! Helt magiskt! I år tjuvstartar vi med julbestyren eftersom allting tar exakt 27 ggr längre tid med den lilla krambjörnen som hjälpreda. Hittills går just hjälpredandet sådär; vi samarbetar lite åt olika håll och...

Av thoughtsofelle - 26 oktober 2015 22:57

Idag har väl inte riktigt allt gått som vi tänkt oss. Vi har: - sprungit omkring i lägenheten och ägnat oss åt skrikprevention och ätit frulle samtidigt. Bästa starten på dagen när blodsockret är i botten - hunnit träna på att "klappa fint" med...

Av thoughtsofelle - 24 oktober 2015 23:26

Ligger i skrivandets stund nerbäddad i en säng som inte alls är lika skön som min och har hemlängtan. Semester är överskattat. Tacka ver jag hemmets lugna vrå ...

Av thoughtsofelle - 20 oktober 2015 10:48

Denna avsaknad av sömn alltså. Vad ska man säga? Knepigt värre. Ännu knepigare blir det när övertröttheten infinner sig redan när vi kliver ur sängen. Halvdöd mamma och missnöjd övertrött unge är ingen bra start på dagen. Det börjar märkas så väl nu ...

Ovido - Quiz & Flashcards