Tankar Från Verkligheten....

Direktlänk till inlägg 16 april 2009

Delmål nr 2 uppfyllt

Av thoughtsofelle - 16 april 2009 13:07

Är solokvistad hela helgen. (Undrar förresten vart det ordet kom ifrån) Vaknade 06.40 och kunde bara inte somna om. Ingen sol så långt ögat når och jag börjar fundera på om det alltid blåser i enköping?!

Släpade mig iallafall ut på en promenad efter mycket peppande av mig själv. När jag väl kom fram till det område på landet där jag brukar promenera fick jag sån himla lust att springa. Vet inte vart den energin kom ifrån?! Blev en runda på 2,5 km a 25 minuter. Kanske inget att skryta med men mitt mål var jogging under 20 minuter, och det klarade jag! Ellinor övervinner allt!!! (nästan)

Hm nu måste jag sätta upp ett nytt mål? Att fortsätta springa en dag per vecka? Usch vad jobbigt det lät! Hm, jo jag klarar allt, till och med det!


Mål nummer tre: Att springa 20 minuter en gång i veckan i fyra veckor.


Det är förresten bara 11 dagar kvar på delmål nr 1, dvs att gå till och från jobbet varje dag i fyra veckor. Bara att bita ihop och kämpa på! Den delen är naturlig nu. Känns inte som något att ens överväga, det bara gör jag. Däremot blir pressen större och större på att gå mer och mer. Pressen på att äta mindre och nyttigare blir också oroväckande stor. Något sånt mål fanns ju aldrig ens?! Positivt är ju iallafall att jag är medveten om risken att det ska gå över styr med för mycket träning kontra för lite mat. Har de senaste dagarna haft huvudvärk, frusit och känt mig helt slut i kroppen. Helt klart en konsekvens av för lite mat. Man kanske skulle addera två mellanmål per dag också, fast det känns läskigt?!


Igår kom jag upp i 16985 steg. Beundransvärt va? Har inte gått mindre än 13000 steg en enda dag på hela 2,5 vecka. (vad fjuttigt det lät!)


Idag blir det en sväng till jobbet. Tog ett extra pass vilket kommer behövas eftersom lönekontoret har räknat fel på min tjänstgöringsgrad. Grrr! Hinner dock hem och äta och mysa i soffan efteråt.


I helgen är det marknad och tivoli. Har bestämt för mig att tivolit öppnar ikväll, så det får bli en lite promenad förbi där senare. JA jag är Nyfiken i en strut! Jobbar hela helgen så jag kommer nog inte hinna med någon marknad. Hm mer pengar i plånboken antar jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thoughtsofelle - 3 december 2015 01:12

Eller alldeles för många att välja på? Skillnaden är marginell. Hur som helst så såg jag ett stjärnfall och hade chansen att önska mig nåt, drabbades av prestationsångest, kom inte på nåt och missade ögonblicket. Funderar på att revidera önskningstid...

Av thoughtsofelle - 30 november 2015 01:50

... Vilket innebär nedräkning mot jul! Helt magiskt! I år tjuvstartar vi med julbestyren eftersom allting tar exakt 27 ggr längre tid med den lilla krambjörnen som hjälpreda. Hittills går just hjälpredandet sådär; vi samarbetar lite åt olika håll och...

Av thoughtsofelle - 26 oktober 2015 22:57

Idag har väl inte riktigt allt gått som vi tänkt oss. Vi har: - sprungit omkring i lägenheten och ägnat oss åt skrikprevention och ätit frulle samtidigt. Bästa starten på dagen när blodsockret är i botten - hunnit träna på att "klappa fint" med...

Av thoughtsofelle - 24 oktober 2015 23:26

Ligger i skrivandets stund nerbäddad i en säng som inte alls är lika skön som min och har hemlängtan. Semester är överskattat. Tacka ver jag hemmets lugna vrå ...

Av thoughtsofelle - 20 oktober 2015 10:48

Denna avsaknad av sömn alltså. Vad ska man säga? Knepigt värre. Ännu knepigare blir det när övertröttheten infinner sig redan när vi kliver ur sängen. Halvdöd mamma och missnöjd övertrött unge är ingen bra start på dagen. Det börjar märkas så väl nu ...

Ovido - Quiz & Flashcards