Tankar Från Verkligheten....

Direktlänk till inlägg 4 april 2009

Inflyttnigsfest

Av thoughtsofelle - 4 april 2009 08:50

Vill börja med att säga att jag lyckades med promenaden även igår. Blev 14 000 steg och 2,5 timme, dessutom sallad till lunch! När kommer belöningen?


Igår kväll vara all på jobbet bjudna hem till en arbetskamrat på inflyttningsfest i hennes nybyggda hus. Tror vi blev 9 tjejer. Go mat och trevligt sällskap, kan det bli bättre?! Och vilket hus sen! Vem skulle inte vilja bo där?! Det har inte snålats in på minsta lilla kvadratmeter där inte! Heminredning är för övrigt ett ämne som jag är mycket intresserad av, höjden av lycka är alla dessa heminredningsprogram på tv. Bygglov och roomservice är två höjdare! Hm, NEJ! Mitt intresse avspeglas inte hemma hos mig..... Nån gång kanske det blir så?!



Med tanke på hur glad jag var inatt så trodde jag att den här morgonen skulle bli en tung morgon att ta sig ur sängen, men jag känner mig tvärt om pigg och full av energi!


Det är intressant hur mycket tjejer skvallrar och pratar skit med alkohol i kroppen. Man undrar ju om det helt enkelt är så att spärrarna släpper och allt som stängts inne bara porlar ut? Man kanske till och med blir ärligare av en sup eller två? Så typiskt sverige i så fall. Vi ligger inte direkt topp 3 i världen med att vara raka mot varandra, antagligen för att vi vill vara "fina i kanten" och inte såra någon. Frågan är bara vad som sårar mest, Raka puckar eller många småsaker ihopklumpade under lång tid som exploderar under okontrollerade former bakom ryggen på en? Helt ärsligt kan jag säga att jag mycket sällan pratar skit. Inte av den anledningen att jag inte irriterar mig på andra utan för att jag samlar och låter det stanna inom mig. Jag biter ihop och låter det passera. Om det är en god egenskap eller inte låter jag bli att avgöra......


Hrm blev tvungen att shoppa lite igår också. Allt jag hade i garderoben gav en känsla av att bli "för mycket". Alla som har känt känslan av att vara FÖR fin vet att det är allt annat än bekvämt! Så hittade en topp på JC som jag föll för vid första ögonkastet. Det var en lång tight vit topp med svarta smala ränder på. Längdmässigt så räckte den strax under rumpan. Den hade även en djup urringning i ryggen. Superskön! Kändes lite som ett korvskinn i början men jag kände mig ändå fin! Med leggings till såklart! Ett underbart skönt påfund!


Ikväll blir det jobb. Självklart den obligatoriska promenaden till och från jobbet. Tror även att jag ska försöka ta en promenad nu på morgonen och gå av mig gårdagen....tror att det behövs fast det inte känns så! Lyllo alla de som får ligga hemma i soffan idag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thoughtsofelle - 3 december 2015 01:12

Eller alldeles för många att välja på? Skillnaden är marginell. Hur som helst så såg jag ett stjärnfall och hade chansen att önska mig nåt, drabbades av prestationsångest, kom inte på nåt och missade ögonblicket. Funderar på att revidera önskningstid...

Av thoughtsofelle - 30 november 2015 01:50

... Vilket innebär nedräkning mot jul! Helt magiskt! I år tjuvstartar vi med julbestyren eftersom allting tar exakt 27 ggr längre tid med den lilla krambjörnen som hjälpreda. Hittills går just hjälpredandet sådär; vi samarbetar lite åt olika håll och...

Av thoughtsofelle - 26 oktober 2015 22:57

Idag har väl inte riktigt allt gått som vi tänkt oss. Vi har: - sprungit omkring i lägenheten och ägnat oss åt skrikprevention och ätit frulle samtidigt. Bästa starten på dagen när blodsockret är i botten - hunnit träna på att "klappa fint" med...

Av thoughtsofelle - 24 oktober 2015 23:26

Ligger i skrivandets stund nerbäddad i en säng som inte alls är lika skön som min och har hemlängtan. Semester är överskattat. Tacka ver jag hemmets lugna vrå ...

Av thoughtsofelle - 20 oktober 2015 10:48

Denna avsaknad av sömn alltså. Vad ska man säga? Knepigt värre. Ännu knepigare blir det när övertröttheten infinner sig redan när vi kliver ur sängen. Halvdöd mamma och missnöjd övertrött unge är ingen bra start på dagen. Det börjar märkas så väl nu ...

Ovido - Quiz & Flashcards